måndag 2 juni 2014

Mitt första bidrag

Idag klippte jag ut och sydde mitt första prematur set till insamlingen :) Gud så liten body och vilka små byxor! Detta set är sytt i storlek 40/44 och jag tror inte ni förstår hur litet det är.. Ska se om jag hittar en body i storlek 50 att jämföra med.  Den som har tagit fram mönstret på bodyn har verkligen gjort ett bra jobb, den är snygg i designen och lätt att sy! Jag skulle vela försöka ta fram lite nya mönster så om du eller någon du känner har en prematur bebis hör gärna av er :) Jag har själv inte haft prematur bebisar så jag vet inte riktigt vad som kan vara bra att tänka på.. 


Jag blev inte alls nöjd med byxorna men där emot bodyn blir det fler av ;)

Ha nu en underbar kväll !

1 kommentar:

  1. Hej, jag tror att lite mjuka filtar i olika tjocklek skulle vara bra till neonatalavdelningen. Även mycket små mössor. Det saknade vi när vi låg på avd 69 i början på året. Vår lilla prinsessa fick inte använda kläder på hela tiden vi var där i och med att hon låg i värmesäng, alternativt skulle sola pga gulsot. Små, mjuka filtar tyckte jag dock att man saknade när hon tex skulle ammas och sjukhusets täcken var lite tjocka. Mvh Cecilia

    SvaraRadera